- серед найдавніших та найважливіших символів Великоднього яйця (писанки) є символ Сонця. Найпростішим зображенням Сонця є коло з промінням або без нього. На Великодніх яйцях, незалежно від релігії, що існують на Україні, також зображено восьмиконечну зірку, що в минулому була символом Сонця. Свастика (сварга, свастя), або як її називали “нерівний хрест” або “гусячі шийки”, в язичницькі часи була символом Сонця. В ті часи, вважалося, що яйце було талісманом, що мав значну силу, оскільки воно захищало власника від хвороб, невдач або злого ока. Символічна сила Великоднього яйця пояснювалася не лише тим, що воно захищало власника від злого, але й тим, що воно захищало людей та зберігало людський рід.
“Невидима горила” повернулася: експеримент для перевірки уваги. Відео
Психологи повторили експеримент 10-річної давнини під назвою “Невидима горила”, який наочно демонструє особливості концентрації уваги людини.
Перше дослідження проводилося наприкінці 1990-х років американським професором психології Деніелом Саймонсом. Волонтерам пропонували подивитися відео, на якому дві групи людей - одні з них одягнені в чорне, інші в біле - передають один одному баскетбольні м'ячі. При цьому ставилося завдання порахувати, скільки пасів зробили гравці в білому.
Увага! Щоб взяти участь в експерименті, радимо спочатку подивитися відео і порахувати, скільки пасів зробили гравці в білому, а вже потім читати текст далі.
Під час гри у кадрі на кілька секунд з'являвся чоловік в костюмі горили. Психологи виявили, що майже половина волонтерів, які дивилися відео, навіть не помітили, як "горила" встала перед камерою, постукала себе у груди і непоспішаючи пішла.
Це відео тепер так широко відомо, що багато людей, коли їх просять порахувати баскетбольні передачі, вже заздалегідь шукають горилу. Саймонс вирішив використати це на свою користь.
У повторному експерименті вчений зміг довести, що люди, які очікують екстраординарних подій в кадрі, ще більш неуважні і частіше пропускають зміни, що відбуваються паралельно, аніж ті, хто нічого не очікує і просто виконує завдання.
Цього разу знову близько половини з тих, хто ніколи не бачив і не чув про відео з горилою, пропустили горилу в новому відео. Усі, хто знав про вихідне відео, помітили горилу в цьому експерименті. Однак це не допомогло їм краще виявляти інші непередбачені ситуації.
Тільки 17% з тих, хто були знайомий з оригінальним відео "Горила", помітили одну чи дві непередбачувані події, які сталися одночасно з появою горили - вихід одного з гравців та зміна кольору завіси. У той час як 29% з тих, хто не був знайомий з оригінальним відео, помітили одну з двох подій.
Нове відео "The Monkey Business Illusion" стало зіркою Інтернету і фіналістом травневих змагань на Найкращу ілюзію року Товариства невральних досліджень (Neural Correlate Society). Зараз "Невидимій горилі" навіть присвячений власний сайт, на якому продаються відео і різні предмети з її зображенням.
Раніше науковці дійшли висновку, що стрес знищує пам'ять на клітинному рівні.