Аратта - На головну

20 червня 2025, п`ятниця

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- в Україні знаходиться унікальний міст, що пролягає між правим берегом однієї річки. Не вірите? Можете переконатися на власні очі, якщо відвідаєте Кам’янець-Подільську фортецю, що на Хмельниччині. Стара фортеця розташована на скелястому острові, охопленому петлею каньйону річки Смотрич. Таким чином, міст, що веде до фортеці, пролягає між двома точками правого берегу однієї річки. Крім того, ми не знайшли більше прикладів у світі, коли б міст тримався без усіляких підпор, а спирався б тільки на скелі. За однією з гіпотез, цей міст було зведено римлянами ще у II столітті під час походу Траянового війська на Дакію. Нині Кам’янецька фортифікація включена до переліку ЮНЕСКО
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


У Києві знищено трамвай 1909 року випуску, що продовжував служити місту

Скандал Регіон: м.Київ 5178 переглядів

Опубліковано - 4.03.2011 09:58 | Всі новини | Версія для друку

У Києві знищено трамвай 1909 року випуску, що продовжував служити місту
У Києві знищено трамвай 1909 року випуску, що продовжував служити місту
2 березня під час ліквідації лінії трамваю на Набережному шосе, була знищена пересувна тягова електростанція, зроблена в 1958 році з трамвайного вагона «Пульман» ПТ-543, вагон № 1027, 1909 року випуску.

«Цей трамвай міг би бути історичною окрасою міста, адже Київ - перше трамвайне місто Російської імперії. Такі об'єкти, як цей трамвай не можуть безслідно зникати. Тому я, як депутат, звернувся до керівництва міста з вимогою розібратися в причинах недбалого поводження до об'єкта і якщо це ще можливо знайти ресурси для того, щоб відновити трамвай», - упевнений голова комісії з питань культури і туризму Олександр Бригинець.

Вагон, який належав трамвайному депо ім. Красіна, стояв біля Рибальського ринку (метро «Дніпро») і був обнесений парканом.

«Вагон саме тому й зберігся, що свого часу був пристосований в пересувну тягову підстанцію», - заявив О. Бригінець.

Таких трамваїв, на думку експертів, більше немає в музеях ні України, ні інших країн світу. Крім того трамвай-електростанція, який 102 роки служив Києву, міг би послужити і далі, але недбайливі господарі забули його на шляхах, які демонтуються.

До речі, вчора виповнилось 180 років з дня народження знаменитого винахідника спальних вагонів «Пульман» - Джорджа Пульмана, нагадав пан Бригинець.

Історія трамвая ПТ-543

Це ті самі 4-вісні вагони "пульман", завдяки яким київський трамвай вважався найбільш передовим у Російській імперії й у ранньому Союзі, пише "Захоплюючий Київ".

Вони були дорогими і важкими, у той же час зі своєю високою місткістю могли долати круті підйоми і вписуватися в найкрутіші повороти.

Усього в Київ потрапило 74 таких вагони. Виготовлені були на MAN, електроустаткування стояло бельгійське.

Наприкінці 30-х років 23 з них роздали в інші міста УРСР, інші пережили війну в Києві.

Після війни, починаючи з 1954 року, 15, знову ж таки, передали в інші міста, 30 цілком переробили на нові моделі (на КЗЕТ їх переробили у відомі киянам вагони КТВ-55-2 - "тягни-штовхай"), залишивши тільки раму, і ту переваривши, 14 пройшли капремонт кузова і до 1962 року були передані в інші міста, де трудилися до початку 70-х.

Отже, "пульмани" прослужили місту 55 років - більше, ніж будь-яка інша модель в історії київського трамваю.

З того часу зберігся тільки 1 борт, який був перероблений на пересувну тягову підстанцію. Через деякий час він був установлений біля станції метро "Дніпро", де "тимчасово" простояв більше півстоліття.

Від “Аратти”. За інформацією сайта “Пам`яті київських трамваїв”, перероблені в аварійні вагони "пульмани" (називалися так за пару 2-вісних візків пульманівського типу) ще можуть експлуатуватися в трамвайних депо - АВ-2 (колишній 2014, колишній 1085, 1933 року випуску) та АВ-6 (колишній 2011, колишній 1032, 1909 року випуску).

У 1902 році з Нюрнберзького заводу до Києва надійшли перші дві машини, яким присвоїли номери 1001 і 1002. Так було покладено початок традиції в нумерації, яка порушилася вже лише в наш час, з появою чешських Т6. Два новачки виявилися практично непридатними для експлуатації в Києві (зокрема, вони не могли вписуватися в криві малих радіусів). Нова партія вагонів надійшла тільки через п'ять років і була в усіх відношеннях досконаліше первістків; з того моменту і почалися систематичні поставки. По двадцять вагонів прийшло до Києва в 1907, 1909 і 1911 роках; всі вони, як і два перших, були зроблені на нюрнберзькому заводі. Ще сім "нюрнбержцев" і сім вагонів бельгійського виробництва надійшло в 1913 році; таким чином, до початку Першої світової війни в місті було 76 чотиривісних вагонів. Ще дев'ять штук, 1077-1085, було зроблено у 1932-1933 роках на заводі імені Домбаля.
Такий вигляд мав знищений трамвай ПТ-543 від народження
Такий вигляд мав знищений трамвай ПТ-543 від народження

Share/Bookmark
 
Більше новин за темою «Скандал»:
Більше тем:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

3нання буває двох видів. Ми самі знаємо предмет або ж знаємо, де знайти про нього відомості ”
Бенджамін Франклін

 
 

 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2025.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.