Аратта - На головну

14 грудня 2025, неділя

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- в Україні знаходиться унікальний міст, що пролягає між правим берегом однієї річки. Не вірите? Можете переконатися на власні очі, якщо відвідаєте Кам’янець-Подільську фортецю, що на Хмельниччині. Стара фортеця розташована на скелястому острові, охопленому петлею каньйону річки Смотрич. Таким чином, міст, що веде до фортеці, пролягає між двома точками правого берегу однієї річки. Крім того, ми не знайшли більше прикладів у світі, коли б міст тримався без усіляких підпор, а спирався б тільки на скелі. За однією з гіпотез, цей міст було зведено римлянами ще у II столітті під час походу Траянового війська на Дакію. Нині Кам’янецька фортифікація включена до переліку ЮНЕСКО
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


Пристрасті навколо української ГТС: у Кремлі не можуть спати спокійно

Газоват 5210 переглядів

Опубліковано - 13.07.2011 10:56 | Всі новини | Версія для друку

Пристрасті навколо української ГТС: у Кремлі не можуть спати спокійно
Пристрасті навколо української ГТС: у Кремлі не можуть спати спокійно
Росія та Німеччина зацікавлені у створенні тристороннього газотранспортного консорціуму з Україною. У Києві існує думка, що Україна може самотужки модернізувати ГТС.

Майже 53 відсотки українців підтримують ідею співпраці України з Євросоюзом та Росією під час модернізації української ГТС – принаймні так стверджують науковці київського Інституту імені Горшеніна, посилаючись на власне опитування. З результатами дослідження учасників круглого столу, присвяченого майбутньому газотранспортною системи, ознайомив представник цього дослідницького центру Володимир Застава.

Директор Центру ім. Бердольда Бейца при Німецькому товаристві з питань зовнішньої політики Олександр Рар, виступаючи на форумі в Києві, нагадав, що частина української ГТС побудована німецькими фірмами. Хоча це було 35 років тому, німецькі фахівці добре знають українську газотранспортну систему, мають технічне устаткування і капітал, сказав Рар. Він запевнив, що Берлін готовий повернутися до ідеї тристороннього газотранспортного консорціуму за участі Росії, України та ЄС, якщо з Києва надійде відповідний сигнал.

Ідею консорціуму підтримав і гендиректор Фонду національної енергетичної безпеки Росії Костянтин Сімонов. Він зауважив, що спорудження обхідних газогонів - Північного та Південного потоків – «дозволить взагалі прибрати Україну з газового транзитного бізнесу». Сімонов закликав «виключити політику з проблеми модернізації та спільного управління українською ГТС». Він наголосив, що «не висуває ультиматумів Україні, але щойно перша труба Південного потоку ляже в Чорне море, дискусія про українську ГТС стане безглуздою».

Український маршрут транзиту азійського газу лишається найдешевшим і найвигіднішим, а проекти російських обхідних газогонів мають на меті «підвищити політичну могутність Росії через можливість відімкнути Україну і цілу Східну Європу від газопостачання», - вважає політолог Олександр Палій. Він закликав не поспішати з вирішенням долі української ГТС. На його думку, треба протидіяти «спробам штучного банкрутства» «Нафтогазу України».

Суверенна модернізація

Росії газотранспортний консорціум вигідний, оскільки Москва хоче менше платити за транзит і використовувати всі потужності українських підземних газосховищ, продовжив Палій. Німеччина, за його словами, теж не проти «увійти в прибутки, які Україна потенційно може сама отримувати за транзит газу». Перевагу консорціуму експерт вбачає лише в тому, що таким чином можливо вдасться спонукати Росію і надалі використовувати українські потужності.

Депутат Верховної Ради від фракції БЮТ Сергій Пашинський послався на експертні оцінки, згідно з якими, без модернізації пропускна здатність української ГТС здатна безаварійно задовольняти постачальника та споживачів газу ще 20 років. Водночас він визнав, що сучасні газокомпресорні технології дозволили б заощаджувати на транзиті сотні мільйонів доларів щороку. Депутат підрахував, що вартість модернізації української ГТС оцінюється в 2,6-3 мільярди доларів. Саме такі гроші, за його словами, Україна щороку отримує за транзит російського газу до Європи. Отже, може сама взятися за модернізацію.
Україна в системі Європейських ГТС
Україна в системі Європейських ГТС

Share/Bookmark
 
Більше новин за темою «Газоват»:
Більше тем:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Християнська етика була явним противенством поганської. Коли поганство головними чеснотами громадянина вважало гордість, смілість, неуступчивість, – християнство бачило свій ідеал у покорі, податливості та незлобності. Поганин (культурний чоловік) любив гарну одежу, пахощі, чистоту, тілесну красоту – християнин усе те вважав чортівською спокутою, гріхом та злочином. Світ і природа, що (...) були джерелом усього живого, всієї краси, всієї радості, в очах християнина – се минущі тіні, ілюзії, чортяча мана, джерело зла, гріха та чортячої спокуси. Більшого, повнішого противенства годі собі уявити ”
Іван Франко

 
 

 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2025.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.