Аратта - На головну

8 травня 2024, середа

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- в Україні знаходиться унікальний міст, що пролягає між правим берегом однієї річки. Не вірите? Можете переконатися на власні очі, якщо відвідаєте Кам’янець-Подільську фортецю, що на Хмельниччині. Стара фортеця розташована на скелястому острові, охопленому петлею каньйону річки Смотрич. Таким чином, міст, що веде до фортеці, пролягає між двома точками правого берегу однієї річки. Крім того, ми не знайшли більше прикладів у світі, коли б міст тримався без усіляких підпор, а спирався б тільки на скелі. За однією з гіпотез, цей міст було зведено римлянами ще у II столітті під час походу Траянового війська на Дакію. Нині Кам’янецька фортифікація включена до переліку ЮНЕСКО
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


Чи зможе скраплений газ стати альтернативою дорогому бензину?

Технології 9346 переглядів

Опубліковано - 16.07.2012 11:44 | Всі новини | Версія для друку

Чи зможе скраплений газ стати альтернативою дорогому бензину?
Чи зможе скраплений газ стати альтернативою дорогому бензину?
Сьогодні в Україні, за підрахунками експертів, близько 15 відсотків автомобілів використовують у якості пального скраплений газ.

Встановлення в машині газобалонного обладнання дає можливість суттєво заощадити. Фахівці кажуть, що це цілком безпечно. Серед мінусів називають втрату потужності автомобіля.

Використання скрапленого газу, пропан-бутану, в якості пального, дає можливість водіям заощаджувати майже вдвічі. Сьогодні на українських заправках літр такого газу коштує 5 гривень 17 копійок, тоді як літр 95-го бензину – понад 10 гривень. І хоча автомобіль використовує газу на 15 відсотків більше, ніж бензину, економія вже ж залишається суттєвою. Єдиним недоліком встановлення газобалонного обладнання водії називають втрату потужності.

«Потужність двигуна втрачається на 15-20 відсотків. Вона не така маневрена, як на бензині, – розповідає водій із Закарпаття, Михайло. – Хоча у моїй машині 136 конячок, тож я особливо цього не відчуваю. Але якби об’єм двигуна був 1,6 – це б відчувалося».

Встановлення нового газового обладнання наразі обходиться в середньому близько 5 тисяч гривень.

«Даємо 3 роки гарантії, або 100 тисяч пробігу. Ми видаємо всі документи для реєстрації МРЕВ. У багажнику, замість запасного колеса ставиться балон, а під капотом ставиться електроніка та форсунки», – розповів Радіо Свобода співробітник одного із сервісних центрів, який займається встановленням газового обладнання.

Далі переобладнання потрібно зареєструвати у ДАІ – це коштує 400-500 гривень.

Диверсифікація краще

За словами майстра Горлівського сервісного центру з переобладнання автомобілів для роботи на скрапленому природному газі при «УкрАвтоГаз» Сергія Рибалка, використання пропан-бутану у якості автомобільного пального є цілком безпечне.

«Італійці є експериментаторами, – пояснює він. – Вони спеціально підпалювали автомобіль з газобалонною установкою і бензиновий бак вибухав набагато швидше, ніж газовий балон. А газові балони обгорали і так і залишалися лежати в авто. Це за умови, якщо все нормально зібрано, і зроблено згідно з вимогами».

Україна повністю залежить від імпорту нафтопродуктів. Відтак, на переконання директора організації з вивчення ринку нафтопродуктів «Консалтингова група А-95» Сергія Куюна, переведення автомобілів на газ, як альтернативний вид палива наразі є перспективним.

«Будь-яка альтернатива є дуже доброю для ринку та споживачів, – вважає Куюн. – На мій погляд, ще є потенціал у такого енергоносія як стиснений природний газ, який через різке зростання цін на російський природний газ у 2009 році став неконкурентоздатним. Але для України, яка є дуже залежною від імпорту нафти та нафтопродуктів, такий перехід надзвичайно важливий, тому що багато газу виробляють саме українські підприємства з української сировини».

Упродовж останніх років спостерігається тенденція до збільшення використання скрапленого газу в якості моторного палива. Сьогодні, говорить Сергій Куюн, його частка у порівнянні з використанням бензину становить близько 15 відсотків.

«Упродовж останніх років спостерігалося тенденція. За останні 5 років ця цифра зростала більш як вдвічі. Сьогодні об’єм споживання його на транспорті становить близько 800 тисяч тонн у рік. Це в цілому балансі моторних палив становить близько 8 відсотків, а у балансі бензину – близько 15», – зауважує Сергій Куюн.

Майбутнє за гібридами?

На відміну від деяких країн Євросоюзу чи Балканського півострова, де держава компенсує кошти на встановлення газобалонного обладнання на автомобілі, або ж існують знижки на автомобілі з цим обладнанням, Україна цього не робить. І це, на думку Сергія Куюна, гальмує розвиток цього ринку. Хоча, колишній міністр екології Сергій Курикін впевнений, що держава мала б стимулювати розвиток машин із новітніми, гібридними двигунами. Що ж до встановлення газових установок, то, зазначає він, вони теж шкодять навколишньому середовищу.

«Буде постійно зношуватися двигун, і буде постійний витік газу із системи, – зазначає Курикін. – Нехай у невеликих порціях, але він буде. Тому що, на жаль, ці системи не завжди встановлюються кваліфіковано. З позиції держави було б правильно стимулювати виробництво і ввезення до України машин із гібридними двигунами, які є значно ефективніші за будь-які газові установки чи дизельні двигуни».

Наразі в Україні налічується близько 9 мільйонів автівок, 1,3 мільйона з них у якості пального використовують пропан-бутан, ще 400 тисяч – метан, решта – традиційні види палива.
Share/Bookmark
 
Більше новин за темою «Технології»:
Більше тем:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Тільки люди розумом убогі, особливо недоумки та ідіоти, позбавлені національних прикмет”
Арсен Річі

 
 

 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.