11 травня 2024, субота

- передтечею кінотворчості італійськіх неореалістів була стрічка, знята українською кіностудією. Цією кінострічкою фахівці вважають фільм Марка Донського “Веселка” (1943 рік) за однойменною повістю Ванди Василевської. Фільм був знятий на київській кіностудії, яка в роки Другої світової війни була евакуйована в Середню Азію. Він розповідає про українське село під час війни. Президент Рузвельт, переглянувши фільм, надіслав режисерові телеграму з подякою, а у 1944 році картина була відзначена Асоціацією кіно і радіо США.

У вухах приховані «батарейки»

У світі науки 6483 перегляди

Опубліковано - 14.11.2012 15:58 | Всі новини | Версія для друку

Джерелом живлення може стати прихована глибоко у внутрішньому вусі камера з іонами, яка виробляє електричний потенціал для управління сигналами нейронів
Група науковців з Массачусетського технологічного інституту і Гарвардського університету стверджує, що всередині організму ссавців, зокрема людини, є природна батарейка, здатна до живлення електронного пристрою.

Джерелом живлення може стати прихована глибоко у внутрішньому вусі камера з іонами, яка виробляє електричний потенціал для керування сигналами нейронів.

У ході експерименту на морських свинках дослідникам вперше вдалося забезпечити живлення імплантованого електронного пристрою від такої природної "батарейки", повідомляє CNews з посиланням на публікацію в журналі Nature.

Науковці імплантували електроди в "біологічні батарейки" у вухах морських свинок. До електродів прикріплялися малопотужні електронні пристрої. Слух свинок не постраждав після імплантації, а пристрої змогли передавати дані про хімічні умови у вусі на зовнішній приймач.

"У минулому люди вважали, що місце, де знаходиться високий потенціал, недоступне для пристроїв-імплантатів, і будь-яке втручання дуже небезпечне. Протягом 60 років ми знали про те, що така батарейка існує, але ніхто навіть не намагався використовувати її для живлення корисної електроніки", - пояснив отохірург Костянтин Станкович.

Вухо перетворює вібрації барабанної перетинки у електрохімічні сигнали, які потім обробляються мозком. Розташований у частині вуха батарейний відсік розділений мембраною, деякі з клітин якого вміють перекачувати іони. Дисбаланс іонів натрію і калію на різних сторонах мембрани створює електричну напругу.

Хоч ця напруга є найвищою в організмі, вона все ж дуже невелика. Для її використання необхідно працювати з вкрай малопотужними електронними чіпами. Для цього схема управління чіпом має бути дуже спрощеною, що і реалізували дослідники.

Проте сам чіп поки що розміщається за межами вуха морської свинки - вживляли тільки електроди по обидва боки мембрани - але розмір пристрою вже досить малий і дозволяє розмістити його прямо у вусі.

У майбутньому, вважають науковці, коли можна буде перейти від експериментів на тваринах до випробувань на людях, їхня розробка знайде застосування в слухових апаратах або в пристроях, що стежать за рівновагою. Крім того, можна буде створювати нові, ефективні діагностичні алгоритми, засновані на значеннях напруги у внутрішньому вусі у різних хворобливих станах.

25 жовтня данські науковці виявили таємничі електричні потоки на дні океану і, визначивши їхнє джерело, здивувалися власному відкриттю. Як виявилося, морське дно буквально обплутане живим електричним кабелем - це бактерії, з’єднані в найтонші довгі нитки, дуже схожі за структурою на зв’язку проводів в ізоляційній обмотці, зазначає NEWSru.ua.