Аратта - На головну

19 квітня 2024, п`ятниця

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- передтечею кінотворчості італійськіх неореалістів була стрічка, знята українською кіностудією. Цією кінострічкою фахівці вважають фільм Марка Донського “Веселка” (1943 рік) за однойменною повістю Ванди Василевської. Фільм був знятий на київській кіностудії, яка в роки Другої світової війни була евакуйована в Середню Азію. Він розповідає про українське село під час війни. Президент Рузвельт, переглянувши фільм, надіслав режисерові телеграму з подякою, а у 1944 році картина була відзначена Асоціацією кіно і радіо США.
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


Автопробіг вихідного дня: 19 квітня. Комарівська школа-інтернат

Меценатство 52742 перегляди

Опубліковано - 23.04.2008 | Всі публікації | Версія для друку

Автопробіг вихідного дня: 19 квітня. Комарівська школа-інтернат
Цієї суботи вихованці Комарівської загальноосвітньої школи-інтернату I-II ступенів Чернігівської області не навчалися, хоч зазвичай у суботу мають уроки. Тут зустрічали гостей — команду «Detdom.info». Численні подарунки, майстер-клас перукарської майстерності, розучування вальсу і жарти клоуна — таким насиченим видався день.

Комарівську школу-інтернат утворили 1960 року на базі колишнього панського маєтку. Заклад розраховано на 320 вихованців, нині ж тут навчається і проживає 150 дітей. В архівах зберігається інформація про те, що було у школі-інтернаті і 315 учнів, розповідає заступник директора з навчально-виховної роботи Людмила Харченко.

— Останні два роки дітей побільшало. Ми думаємо, це пов’язано з виплатою допомоги при народженні: народжують заради грошей, знаючи, що згодом зможуть віддати дитину в дитячий будинок або школу-інтернат.

— Які діти навчаються у школі-інтернаті?

— Це діти, які не мають в селі, де мешкають, школи, і їм далеко добиратися, діти з багатодітних родин, діти-сироти, і діти, батьки яких позбавлені прав.
Діти із неблагополучних родин часто не знають, що таке мило, як користуватися ложкою чи виделкою, що борщ і хліб, або гарнір і котлету їдять разом. Коли перший раз їдуть відпочивати, беруть із собою з їдальні хліб: дома вони не наїдались. У нас виховується хлопчик (зараз він у 3 класі), мати якого пиячила, їсти не було чого, і щоб якось вижити, він їв хрущів. Навчається дівчинка, яку мати, не зважаючи на те, що дитині 9 років, не віддала до школи, бо та доглядала менших. Інший хлопець працював, але усе зароблене забирала мати-п’яниця. Влітку він пас телят із дорослими. Ті напивалися, йшли у село, а він лишався один у будці посеред поля біля лісу. Спершу боявся, а згодом звик до темноти, відчував, що поряд живі істоти. Отримані за роботу гроші вкотре забрала мати, тож, він прийшов до директора школи і попросився в інтернат. Зараз хлопець закінчує 9 клас і мріє бути електриком. Ми в Києві підібрали йому училище, звернулися з листом. Прийшла відповідь: якщо складе вступні екзамени, хоча б на 4 бали, то навчатиметься. Тепер він усіх питає: «Хто мене повезе?». Діти наші садять ліс у лісництві, допомагають зачищати площу, за це отримують гроші, та часто купують непотрібні їм речі. А цей хлопець запитує мене: «Ви не позичите 30 гривень? На кросівки не вистачає. Я ще працюватиму, вам віддам». Він знає, що отримає літнє взуття, але то будуть туфлі і босоніжки, бо спортивного ми практично не закуповуємо: на все не вистачає коштів. Хлопець скуштував гіркий шматок хлібу, але налаштований позитивно, і хочеться вірити, що все у нього складеться.

— Людмило Василівно, а як склалася доля ваших випускників?

— По-різному. П’ять років тому двоє дівчаток закінчили дев’ятий клас. Навчалися дуже добре. В одної — мати померла. А батька до її випуску ми розшукати не встигли. В іншої — батько помер, а мати лікувалася в психічній лікарні, та судом недієздатною визнаною не була. Тож, дівчатка не мали статуту сиріт, а отже і відповідних пільг. Коли вони вступили в прилуцьке педучилище, ми всім колективом вирішили підтримати дітей: дівчата приїздили на вихідні в школу-інтернат, ми давали їм їжу, гуманітарку. Через рік діти отримали статус, і більше не потребували нашої опіки. Зараз вони працюють.

Інша наша випускниця вийшла заміж, народила дитину. У школі-інтернаті вона перебувала разом із братом. Коли на матір завели кримінальну справу, та повезла їх до бабусі, висадила з електрички і наказала шукати бабу, у якої діти були лише раз. Діти розповідали, що йшли по полю, було холодно, вони плакали, але таки знайшли родичів. Вісімдесятилітня бабуся звернулася в службу у справах неповнолітніх, і дітей направили до нас. Ця дівчинка була до всього цікава, добре навчалася. Вона закінчила технікум і нині навчається заочно в Ніжинському педагогічному університеті.

За таких дітей радієш. А сумуєш, коли приходять листи з прокуратури і суду з проханням надати характеристику на учня. Зрозуміло: у дитини проблеми.

— Чи беруть зі школи-інтернату дітей-сиріт на виховання у родину?

— Беруть під опіку родичі. Маємо два усиновлення дітей до 10 років американцями.

— Яка особливість викладання в школі-інтернаті?

— Учитель у школі-інтернаті — більше, ніж учитель звичайної школи. У сумці вихователя завжди розчіска, нитка, голка, ножиці, ручки. (Сміється).

Учителя фізкультури Віталія Курінського вихованці називають «батя». Віталій Васильович розповідає, спортивний зал у школі-інтернаті не зачиняють.

— Наші діти переважно погано навчаються: тільки 37% мають достатній рівень знань, на всю школу 5 відмінників. Тож, діти реалізовують себе у спорті і в праці. Особливо це стосується дітей-сиріт. У них, на відміну від дітей, які мають батьків, надзвичайна воля до перемоги.

Нашу розмову перебивають.

— Віталію Васильовичу, коли ми гратимемо проти викладачів?

Запитує чотирнадцятирічний Женя. Він гравець футбольної команди закладу. У школі-інтернаті сім років, брав участь у змаганнях, і знає, що таке перемоги і поразки.

— Женю, за кого вболіваєш?

— Мені подобається футболіст Кака.

Крім футбольної у школі-інтернаті є й баскетбольна команда дівчат. Чимало вихованців прагнуть стати вчителем фізкультури. А п’ятнадцятирічна Оля — перукарем.

— Я маму давно не бачила (мама позбавлена батьківських прав — О. С.). Дома не була вже 6 років.

— І не хочеш поїхати?

— Ні. Я тут звикла.

— Братів чи сестер маєш?

— У мене є брат. Йому 6 років.

— Як звати?

— Не пам’ятаю… Він в іншому інтернаті. Є брат Юра, йому 14. Сестра Наталка, якій 16, і старший брат Андрій, йому 21.

— Приїздить у гості?

— Приїжджає.

— Олю, що б хотіла розповісти про свою школу-інтернат?

— У нас багато різних гуртків: вишивання, в’язання, співів, клуб «Намисто», діє ляльковий театр.

— Я помітила різні стенди. Хто малював?

— Вихователі. Ми допомагали.

— Як літні канікули проводите?

— Ми в таборах і на морі відпочиваємо.

— У вас новий корпус будують…

— Щоб дівчатка і хлопці мешкали окремо. Там житимуть дівчата сьомих, восьмих і дев’ятих класів, які гарно себе проводитимуть і будуть слухняними. У кімнаті буде по 4 чоловіки.

— А зараз в кімнатах скільки?

— По-різному. Нас дванадцятеро. Так нормально живемо.

Потреби школи-інтернату: ремонт і оснащення спортивного залу, ремонт і меблі для їдальні, взуття, верхній одяг, іграшки.

 

 
Share/Bookmark
 
Публiкацiї за темою «Меценатство»:
 
  
Публікації:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Ніколи не виживе той народ, котрий сприймає свою історію очима сусідів”
Фрідріх Ніцше

 
Знайди свою ГАРМОНІЮ!
 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.